CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 28 May 2013

MODE: MEMBUAT FINAL REPORT DI ITQAN

Alhamdulillah hari ini 28 Mei 2013, aku sepatutnya dah boleh cuti di rumah, khidmat ibu dan ayah. Tapi aku memilih untuk menghitung hari di ITQAN.. puii!... Untuk aku siapkan kerja2 tertunggak di maktabah. Aku harap maktabah dah boleh buka lepas cuti sekolah nanti. Macam tak je.  Selain itu juga, aku ingin menyiapkan final report laporan akhir praktikal aku disini. Dan sebenarnya memang tengah siapkan dibantu oleh CC Faizah, sebab kena selongkar sejarah ITQAN. Aku tak tahu sama ada aku sedang menulis laporan akhir atau menulis bloG. Kerna sesungguhnya aku dapat merasakan menulis laporan akhir ni, keterujaannya sama seperti menulis bloG. Mungkin sebab banyak kenangan best disini, Bezanya cuma bloG ku xdak sapa nak baca, tapi LAPORAN AKHIR akan diTELITI oleh Sir Syed Najib. Tidakkah begitu? Dan ia akan dinilai...fuHH.

Justeru, aku harap dapat buat yang terbaik termasuklah pebentangan nanti!. Salah satu item yang perlu diletakkan dalam laporan akhir tersebut adalah "KNOWLEDGE AND SKILLS THAT HAVE BEEN ACQUIRED". Thus, di bawah ni adalah sedikit sebanyak ilmu dan kemahiran yang aku dapat sepanjang di ITQAN: =)

ILMU menyusun barang2 menjahit agar kemas, sebab kotak yg pink dan laci yg jalur2 tu
adalah hadiah "cabutan bertuah"
ketika Karnival Sukan ITQAN 2013

ini boleh laa dikatakan kemas

KEMAHIRAN entertain anak2 yg bijak pandai
dari kiri: Putri, Khollad, Khaulah, KhalaF, Aidan n Nana

KEMAHIRAN MEMBACA sebab sepanjang hidup aku, ini adalah kali pertama aku pergi Pesta Buku PWTC, wlupun dah 13 tahun tinggal di Selangor, 10 tahun tinggal di KL. Sebabnya, aku tak suka tempat orang ramai. Serabut. Nasib ko la mu, kena pergi Pesta Buku dengan pelajar2.. anyhow, banyak jugak buku aku beli.. 10 books= 1 is for my cousin+ 3 of them for my mother+ 2 novels for my brother+ 4 of them for meee... 

ILMU bermain bola jaring yang ditinggalkan sejak 12 tahun yang lalu.
Tak sangka ada rezqi lg, jadik GA lak tu..
 Untuk Perhatian: Haizum Hamzah


ILMU mengahfal Al-Quran...
 Kalau aku x grab ilmu ni kat sini, sangattlah rugi

KEMAHIRAN menghadapi S.A...
secret admire lahh sangaatt kan Kak Mar.

KEMAHIRAN membalas ucapan Selamat Hari Guru. =D

ILMU untuk menyampaikan ilmu kepada pelajar2ku
terima kasihh Tahfiz 4
Ustazah yg senget+cikgu rozi yg extremely tebaikk
+ 30 org pelajar tahfiz 4 yg x bpe jurus (klu loghat n9 ia akn jadi JUGHUIH)
                                   
KEMAHIRAN menghabiskan makanan
ketika hati diruntun kesedihan gara2 terharuuu

=)

KEMAHIRAN memotong kek American Chocolate
 yang dipilih oleh Cikgu Mona =)

ILMU meronda2 ITQAN pada hari terakhir disini, menaiki van ITQAN..haha

KEMAHIRAN menunggu untuk mengambil duit gaji,
walaupun takda gaji lagi
dari kiri: kak siti, kak mar, kerol, p.cik yg tgh amik duet, mesin atm

ILMU membelek isu semasa

ILMU menghormati setiap hubungan kita dengan sesiapapun.
 Hatta sesiapapun

Moga segala apa yang aku dapat disini dapat menambah kematangan aku untuk menghadapi dunia luar yang lebih mencabar. =D.

3 comments:

Anonymous

adala orag nk baca blog ni..sape kate xdew??mana ada org menulis blog, menaip dan membaca tu adala..xpela papepon, kbai!

Qaseh Hamba

ceh ko ummu..menyampah2!!!haha. wei,asal ko menang men netball hah?ko x story pon yg ni..seryes meriah intern kt skolah.kalo lar kita ada intern lg ak nk wat kt skolah gak.nnt dpt surt dr studnts "MURABBI",pastu ada SA siap.hahaha.

ummuhaqiebah

@taik telinga....lorrhhh stakat taik telinga je baca blog aku??...ataupun.. 'sampai taik telinga pun baca bloG aku??'...ishh kutur...

@qaseh hamba.. wei x sempat laa...byk benor nk berceghita nya..haha

Post a Comment